Geoblog.pl    salicjo    Podróże    otostop in Turkiye    jeszcze raz Sofia

jeszcze raz Sofia

Bułgaria
Bułgaria, Sofia

W Sofii zostaliśmy 3 dni z powodu problemów układu trawiennego. I tak nie mogłam sobie odpuścić spaceru po centrum i kilku cerkwi. W Sofii czulismy się jak w Polsce. Dodatkowo zakosztowaliśmy deszczu. Nareszcie rześkie powietrze!
Wracając do cerkwi: przyzwyczajona do skromnych łemkowskich, oniemiałam w Св. Александър Невски czyli w Katedrze Prawosławnej pod wezwaniem Świętego Aleksandra Newskiego. Piękna przestrzenna świątynia w stylu wczesnobizantyjskim. We wnątrz trony dla paryjarchów z onyksu i alabastru - cudo!
Poza tym must see jest: Ротонда „Свети Георги“ - Rotunda Św. Jerzego. Ruiny ceglanego kościoła, położone na tyłach hotelu, stały się naszą kryjówką przed wielką ulewą. Dzięki temu mogliśmy nasycić się pięknem polichromii - naprawdę warto zobaczyć to miejsce.

Ciekawy jest budynek łaźni, który od kilku lat jest w remoncie. Bez problemu można wejść na teren budowy,a nawet do środka, które niestety straciło dawny klimat. Jednak zewnętrzne dekoracje cieszą oczy.

Z powodu deszczu poszliśmy do Muzeum Historycznego. Olbrzymi gmach w stylu komunistycznym pełen starożytnych pamiatek, ikon i innych ciekawostek. Mnie najbardziej zainteresował widok z okna na tyłach muzeum. Prosto na góry...aż się chciało otworzyć okno i wyskoczyć w górki:)
**********************************************************************************

In Sofia, we were three days because of digestive problems. And so I could not let go walk around downtown and several churches. In Sofia we felt like in Poland. In addition, a taste of the rain. Finally, crisp air!
Returning to the church: accustomed to modest Lemkian, speechless in Св. Александър Невски ie Orthodox Cathedral, dedicated to St. Alexander Nevsky Cathedral. A beautiful temple in the style of spatial neobizatyjskim. The thrones for paryjarchów inside of onyx and alabaster - miracle!
In addition, must see is: Ротонда "Свети Георги - Rotunda St. George. Runiy brick church, located on the back of the hotel has become our retreat from the great rain. So we could enjoy the beauty of the murals - worth napawdę see this place.

It is an interesting building of the bath, which for several years, is under renovation. No problem you can go to the site, and even inside, which unfortunately lost their old atmosphere. However, enjoy the scenery outside your eyes.

With pododu rain, we went to the Historical Museum. The huge communist-style building full of ancient souvenirs, icons, and other curiosities. Me the most interested in the view from the window at the rear of the museum. Straight to the top ... until they wanted to open a window and jump out of the hills:)